|

|

Alternatywa dla balonów?


Wszyscy patrzymy na balony

Tytuł oczywiście może sugerować kobiece ciało, ale używaliśmy go celowo, ponieważ na balony faktycznie wszyscy się patrzymy. Jadąc na tylnym siedzeniu w samochodzie często patrzyliśmy w niebo wyglądając osoby wznoszące się na balonach w górę. Pewnie też chcieliśmy przeżyć taką przygodę, ale niestety nie mieliśmy okazji – aż do dzisiaj. Tematem tego artykułu będzie reklama, a raczej mnogość jej form. Jak wiele firm, tak samo wiele możliwości skutecznej reklamy. W ostatnich latach niepodzielnie tym rynkiem rządzi Internet, ale to się może wkrótce zmienić. Form reklamy jest kilkaset i na podstawie statystyk typu inwestycja – zysk, możemy stworzyć prawdziwy ranking.

Balony reklamowe

Na pewno co poniektórzy czytający ten artykuł widzieli kiedyś na niebie balony z reklamą. Takich balonów nie wypuszcza ogromna firma o zasięgu międzynarodowym, ale przeważnie robią to agencje reklamowe dla mniejszych firm lub przedsiębiorców jednoosobowych. Koszt takiej reklamy jest relatywnie niski zważywszy na to, że ma zasięg jedynie kilku kilometrów. W ostatnich latach mogliśmy przeczytać w sieci bardzo wiele artykułów na temat skutecznej reklamy. Jedni do dzisiaj są przekonani, że wydrukowanie 1000 ulotek będzie istnym strzałem w dziesiątkę, ale to tylko mit, gdyż od blisko pięciu lat ulotki reklamowe już nie generują zysków, a jedynie same koszty. Niestety.

W sieci siła wielka jest

Jeden z naszych ministrów powiedział przed próbą wprowadzenia ACTA takie oto zdanie – „w sieci siła wielka jest”. To prawda. Internet jest miejscem, gdzie bez problemu możemy się zareklamować chociażby kupując pakiet od agencji reklamowej. Koszt takiego pakietu to jakieś 300-500 złotych miesięcznie, czyli dla małej firmy tanio, ale dla jednoosobowego przedsiębiorcy dużo. Sieć ma ogromną siłę, ale w przypadkach nisz branżowych niestety nie zdaje egzaminu. Dzisiaj co druga firma zajmuje się wypełnianiem niszy, co może być kłopotliwe, gdyż nasze społeczeństwo nie jest przyzwyczajone do nowości.

Obecnie balony z nadrukiem na pewno nie mają takiej siły jak Internet, ale dla firmy która działa lokalnie mogą one mieć wielką wartość. W ostatnich latach balon reklamowy stał się symbolem nowoczesności. Trudno się z tym nie zgodzić. Jadąc samochodem czy idąc ulicą na pewno zwracamy uwagę na to, co jest napisane na balonie. Taka forma reklamy to połączenie czegoś ciekawego z wielką efektywnością. Czy jest skuteczna? Bardzo skuteczna.

Alternatywa dla balonów?

Wkrótce balony reklamowe na pewno zyskają na popularności, ale nie można doprowadzić do sytuacji, gdy na niebie będzie jednocześnie kilkadziesiąt reklam balonowych, bo to spowoduje olbrzymi kryzys. Zapewne najlepszym rozwiązaniem w przyszłości będzie podniesienie ceny za takie usługi, jednak wtedy ta opcja będzie zarezerwowana tylko dla wybranych. Z drugiej strony ci „wybrańcy” mają na tyle dużo pieniędzy, że mogą sobie pozwolić na kampanię w telewizji i mając wybór, na pewno zrezygnowaliby z balonów.

Alternatywą dla balonów reklamowych mogą być zwykłe siatki na zakupy. W ostatnich latach nasz kraj zaczął być bardziej „eko” i dlatego dzisiaj bardzo wiele sklepów oferuje jedynie papierowe torby, a nie plastikowe reklamówki. Reklama umieszczana na torebce papierowej już dzisiaj ma sporą moc, a za kilka lat kiedy systemy drukowania reklam staną się bardziej zaawansowane, to moc będzie jeszcze większa. Niektórzy specjaliści od reklamy są zdania, że nawet zwykłe ulotki wrócą za kilka lat do łask, ale my tak pozytywnie na to nie spoglądamy.

Ile kosztuje reklama na balonie?

Balony z helem mogą mieć różnoraką formę. Mogą to być baloniki podobne do tych sprzedawanych na straganie, a może to być olbrzymi, kilkumetrowy balon, który będzie pomykał sobie po mieście, a kiedy zrobi się ciemno – spokojnie wyląduje na ziemi. Koszt zakupienia małych balonów z reklamą nie przekracza dwóch złotych za jedną sztukę. Kiedy chcemy coś większego, czyli ogromny balon latający po mieście, to będziemy musieli dodać przynajmniej trzy zera do tych kilku złotych. Jest to spory wydatek, ale …

… się opłaca

Trudno znaleźć rzetelne źródło ze statystykami, ale nam się ta sztuka udała. Z naszych danych jasno wynika, że aż 95% firm decydujących się na reklamę w formie balonu po kilku dniach odrabia sobie koszty. Z innych danych wynika, że aż połowa firm natychmiast po reklamie notuje doskonałe wyniki sprzedaży.

Każda forma reklamy jest bardzo dobra ale pod warunkiem, że dobrze przemyślimy sobie nasz wydatek. Balony z reklamą są coraz popularniejsze i dobrze, ponieważ przestrzeń powietrzną też powinniśmy w miarę możliwości wykorzystywać. W Niemczech lub w Stanach Zjednoczonych taka forma reklamy jest bardzo popularna i mnóstwo firm robi wszystko, by to ich reklama była zdecydowanie najlepsza. W Polsce za niedługi czas balony także będą robić różnicę, dlatego mamy nadzieję, że ta lektura pomoże Wam kiedyś w podjęciu decyzji w sprawie reklamy Waszej firmy.

Na balony każdy się patrzy i nie ma tutaj cienia wątpliwości. Wszystkich zainteresowanych tym tematem zachęcamy do przeczytania innych naszych artykułów.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *